forum_menu forum_menu forum_menu forum_menu forum_menu forum_menu forum_menu forum_menu
Het is momenteel Do Jul 24, 2014 3:18 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Caperdonich 1972-2008, G&M, 36yo, 49,9%
BerichtGeplaatst: Za Mrt 19, 2011 3:19 pm 
Friend of Cask Six
Friend of Cask Six
Gebruikers-avatar

Caperdonich, 1972-2008, G&M for la maison du whisky, Cask# 1976 first fill sherry butt, cask strength 49,9%
N:In de neus is dit overduidelijk: sherry !, bijenwas, sinaas, geroosterde koffieboon, chocolade, caramel, tabaktoetsen, maar zeer gesloten neusgevoel. De boel wordt afgekruid met wat rietsuiker, leder, en kaneel met gember. Na toevoeging van water wordt een ruiker viooltjes en lavendel onder de neus geploft, afgewisseld met sinaasappels, groene appels. Er is een mespuntje koriander en gember aan toegevoegd. 24/25
P:In het verrrassend zachte mondgevoel overheersen weerom sinaas, tabak en leer, een zachte bitterheid van citroen- en limoenzeste golft doorheen de smaken die een voor een losgepeld moeten worden, een lichte houttoets is niet te ontkennen. Na afwateren overspoelen appels, gember, kaneel, bitterzoete pompelmoes en tabak het mondgevoel in een aflossingskoers. 23/25
F:zeer lang, melkchocolade, koffie, caramel, zoet, gember en een lichte limoentoets. 23/25
B:Deze dram laat zich als mysterieuze dame maar met mondjesmaat kennen. Laagje na laagje wordt elke geur en smaak op je losgelaten, eerst als hint, na toevoeging van water meer uitgesproken. Neus belooft, mondgevoel maakt waar, finish doet je nagenieten. 23/25

95/100

Profiel  

Titel: Re: Caperdonich 1972-2008, G&M, 36yo, 49,9%
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 20, 2011 4:35 pm 
Friend of Cask Six
Friend of Cask Six

Ik kan mij vinden in die score...
Ik heb hem staan en heb al lang spijt dat ik nergens nog flessen kan vinden hiervan :s

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur