|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
scooby Friend of Cask Six

|
Geplaatst: Ma oktober 05, 2009 4:59 pm Onderwerp: Cask in a Van @ Broekmans |
|
|
Zaterdag kon ik het niet laten om even bij Jan Broekmans Binnen te springen om hun initiatief 'cask in a Van' eens in levenden lijve te aanschouwen...
Helemaal onkarakteristiek kwam ik ruimschoots op tijd aan...ik dacht dat het om 14u begon en 't was om 16u!
Ik zat met een probleem. Om 16u 30 moest ik werken. En ik moest een half uurtje rijden...
Bij Jan in de zaak wat tijd doodslaan is niet direct een probleem, dus bleef ik wat rondhangen en deed intussen wat noodzakelijke winkelactiviteiten.
Omstreeks 15u30 kwamen Mario en James (Cowan) de parking opgestoven en met een toeterfestival liet Mario merken dat ze me al gezien hadden. De vriendelijkheid zelve kwamen Mario en James een handje schudden, terwijl in de tasting-room de voorbereidende werken nog in volle gang waren.
Even het probleem aangekaart en de oplossing was snel gevonden: Ik mocht een pre-tasting tastingetje doen.
Mario, Jos en James zijn de bovenstebesten!!! Altijd bereid om een noodlijdende bij te staan. Merci mannen!! Als James van dienst is, kan je al zeggen dat Glendronach waarschijnlijk de revue gaat passeren...
Ik kreeg de 71...Lekkere oude sherry, mooi fruit maar ook een licht houterige afdronk voor geschoteld...echt een goeie ouwe Glendronach zoals ik me die herinner uit de 'vroege' jaren. Mooi!
Dan de 72... Wauw!!! was da zeg! schitterend sherryvat, gigantische whisky! Ik koop niet snel whisky van meer als 250 euro, maar deze kon ik niet laten staan! Prachtig! (nogmaals Merci!) Als jer de centen voor hebt, en je kan hem nog vinden...kopen!!!
Als laatste kwam de cask in a van aan de beurt: een 13 jaar oude Glendronach sherry-cask... Lekkere fullbodied, rokerig-fruitige (rood fruit) Glendronach met behoorlijk wat (okker)noten (je proef echt de oloroso!) in de smaak. Lekker, maar de okkernoten zijn niet echt mijn ding.
Schitterend initiatief, meer dan schitterende whiskies! Als Glendronach kwalitatief dezelfde weg opgaat als Benriach, kunnen we ons nog aan wat verwachten! (alleen te hopen dat ze niet zoals hun bekendere broertje, de pedalen verliezen in de finishes en zich houden aan zulke schitterende single casks als de 72 en de 71!)
Nogmaals bedank aan Jos, een vermoeide Mario, en de immer vriendelijke en uiterst competente James Cowan dat ik toch nog even 'avant la lettre' van deze pareltjes mocht proeven!
Navenant het volk dat nog in de winkel stond te wachten is het een drukke avond geworden!
Hier mag een vervolg aan komen!
P.  _________________ "I'll spend 90% on whisky, women, and Cars, the rest I'll probably w(ork)aste!" |
|
| Naar boven |
|
 |
Lord Beppie Webmaster Cask Six

|
Geplaatst: Ma oktober 05, 2009 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
Paul,
inderdaad 'Cask in a Van' is een heel leuk initiatief. Zo waren wij (Guy, Wim, Serge en ik) vorige week te gast bij Huis Hardies te Mol voor de Glendronach tasting met James Cowan. Die man staat garant voor een avondje entertainment en hij weet waarover hij spreekt. We hebben de 12yo Glendronach geproefd, de 15yo en de 18yo. Eén voor éen toch mooie whisky's hé. In dat rijtje van 3 was de 15yo toch de mooiste en voor minder dan 50 Euro een STUNNER!
Wat die 18yo betreft, daar had ik al dikwijls van gelezen dat die zwavel zou bevatten. Het is en blijft natuurlijk een gegeven waar de ene persoon gevoeliger voor is dan de andere, maar ik heb in deze 18yo echt geen off-notes waar genomen.
En dan na een lekker hapje de 'Cask in a Van', een mooie sherry whisky. We hebben uiteraard een fleske uit het vat afgetapt en dat op het rondplein te Mol. Wie weet krijgen we die kans nooit meer. Fotootjes volgen.
Maar jawel, de whisky van de avond was wel degelijk de single cask Glendronach uit '72. Ik moet Paul bijstaan, wat een juweel van een whisky! We hebben bij het proeven van deze onmiddellijk onze voorzitter gebeld en hem gemeld dat deze niet kan ontbreken op een volgende Cask Six tasting. Wordt vervolgd... .
We hebben ons dus goed geamuseerd, genoten van de whisky's, gelachen met James en James. Meer moet dat niet zijn. En ook proficiat aan de heren van Huis Hardies voor de puike omkadering!
Cheers,
Bert _________________ Happiness is not a station you arrive at, but a manner of travelling.
www.casksix.be
bert.dexters@telenet.be |
|
| Naar boven |
|
 |
peatjunkie Friend of Cask Six

|
Geplaatst: Di oktober 06, 2009 10:47 am Onderwerp: |
|
|
Vorige week hetzelfde gedaan bij Crombé ,met nog enkele notoire whiskykenners.
Inderdaad de 1972 superspul,Ik vond die 1992 ook nie slecht eigenlijk.
En een vat op 4 wielen had ik ook nog niet gezien.
Tof gedaan van "THE NECTAR"
Geert _________________ Man can never own enough"OLD" Ardbeg's
Bekend West-Vlaams spreekwoord
www.ardbeg.eu |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|